وبلاگ

آخرین اخبار
چرا کسب و کار اینترنتی ؟!

چرا کسب و کار اینترنتی ؟!

01 مرداد 1399

این روزها از زبان بسیاری از افراد می شنویم که باید کسب وکارهای سنتی تغییر مسیر بدهند  و به کسب و کار های انلاین تبدیل شوند یا به صورت موازی در کنار ان ها کسب و کار اینترنتی راه اندازه شود. اما چرا ؟؟؟

مزایای داشتن وب‌سایت :

۱- فراگیری اینترنت

مهمترین دلیلی که به داشتن وب سایت ضرورت می‌بخشد، فراگیر بودن اینترنت است. امروزه بیشتر افراد ترجیح میدهند بجای تحمل ترافیک و اتلاف کردن زمان، در منزل راحت بنشینند و به خرید بپردازند ویا خدمات خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

مردم اولین جایی که به دنبال خدمات شما می گردند، در اینترنت است. اگر آنها شما را در آنجا پیدا نکنند، قطعا رقبای شما را خواهند یافت!!!!

۲- فروشگاهی بدون محدودیت زمانی

با داشتن وب سایت در 24 ساعت شبانه‌روز، 7روز هفته در کنار مشتری هستید. در واقع وب سایت شما نماینده‌ی شماست حتی در ساعت‌هایی که شما در حال استراحت هستید وب سایت شما در حال معرفی خدمات و محصولات شما به مشتری است . مشتریان میتوانند در هر زمان از شبانه از فروشگاه شما خرید کنند و یا خدمات بگیرند.

۳- رفتن به فراتر از مرز

هر چقدر که شما معروف و محبوب باشید و شعبه های گوناگون در سراسر شهر یا کشور داشته باشید مکان هایی وجود دارد که در واقع کسب و کار شما در آنجا حضور ندارد و افرادی هستند که ممکن است هیچ وقت با خدمات شما مواجه نشوند ، اما اینترنت در سراسر کشور حتی دور افتاده ترین روستا ها وجود دارد و مردم از آن استفاده میکنند!!پس در واقع با آنلاین کردن کسب و کار خود میتوانید به سراسر کشور و حتی خارج از کشور کسب وکار خود را  معرفی کنید و فروش داشته باشید.

۴- صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی

همیشه برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌های بسیار زیادی از جمله هزینه‌ی اجاره یا خرید مکان فروشگاه، هزینه‌ی تجهیزات، حقوق کارکنان و…  باید صرف شود . در صورتی که تجارت الکترونیک شما فقط به یک طراحی سایت با هزینه معقول و متناسب با کسب و کارتان  نیاز دارید تا دیگر متحمل هیچ‌ کدام از هزینه‌های ذکر شده نشوید.

۵- ارائه نمونه کار

در سایت خود تمام محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بدون هیچ هزینه و محدودیتی آنها را به‌ روز رسانی کنید. مشتریان هربار برای دیدن هر محصول نیاز به مراجعه حضوری ندارند و میتوانند بصورت آنلاین عکس و ویدیو محصول را ببینند و از مدل های جدید و قیمت های جدید مطلع شوند

۶- بازاریابی اینترنتی

به جای صرف کردن هزینه‌های بالا برای تبلیغات و بازاریابی کافیست وب سایت خود را بهبود ببخشید تا گوگل شبانه‌روز برای شما مشتری بیاورد! با انجام برخی فعالیت‌ها در زمینه‌ی خدمات سئو سایت با کمترین هزینه در بستر وب برای خود بازاریابی اینترنتی نمایید.

همچنین در صورت نیاز به بازاریابی تخصصی میتوانید از کارشناسان دیجیتال مارکتینک که در واقع کارشان مدیریت بازاریابی در اینترنت است مشاوره بگیرید و حتی کار بازاریابی را آنها بسپارید.

۷- برقراری ارتباط با مشتری

در دنیای وب مشتریان به راحتی نظر خود را راجع به هر محصولی ارائه میدهند و نظراتشان را در قالب انتقاد و پیشنهاد برای شما میفرستند. شما نیز میتوانید سلیقه‌ی مشتریان خود را بشناسید و برای جذب مشتری بیشتر گام بردارید. همچنین از طریق رسانه های اجتماعی و … با مشتریان خود به راحتی در ارتباط باشید.

۸- برندسازی

با داشتن وب سایت میتوانید خدمات خود را در بستر اینترنت به هزاران مشتری معرفی و برای خود شهرت و اعتبار کسب کنید و اعتبار تجارت خود را بالا ببرید. این‌گونه کسب و کار شما در هر مکانی که اینترنت وجود دارد دیده میشود.

۹- مشتریان هدفمند

احتمال اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل شوند بسیار زیاد است چرا که آنها محصول و خدماتی را در اینترنت جست‌و‌‌جو کرده‌اند که به آن نیاز دارند و گوگل سایت شما را به آنها پیشنهاد داده است.
پس اگر وب سایت شما طراحی هوشمندانه داشته باشد و بتوانید از لحاظ کیفیت و قیمت با رقبای خود رقابت کنید قطعا آن محصول توسط این بازدیدکننده خریداری خواهد شد.

۱۰- کسب در آمد جانبی

با داشتن وب سایت میتوانید علاوه بر معرفی خدمات خود درآمدهای جانبی دیگری مثل درآمد از طریق تبلیغات نیز داشته باشید.

 چگونه یک وب‌سایت راه اندازی کنیم؟

برای راه‌اندازی سایت باید یک مسیر مشخصی را طی کنید. از خرید هاست و دامنه(نام سایت) گرفته تا طراحی ظاهر سایت!

اما ممکن است این سوالات برایتان پیش بیاید که چه کسی میتواند سایت را طراحی کند و چه مقدار باید هزینه کنید کسب و کار خود را آنلاین کنید.
به کسی که سایت را طراحی میکند کارشناس طراح سایت (web designer) می گویند. هزینه ی طراحی بستگی به شاخص های طراحی کارشناس طراح دارد که معمولا میتوانند از مبلغ 2 میلیون تومان شروع شده و بسته به سایت به مبالغ بالا هم برسد.

خب ! اگر این مقاله از اهمیت داشتن کسب و کار انلاین شما با خبر کرد و تصمیم گرفتید که از همین الان شروع کنید فقط کافیه  به بخش تماس با ما برید و با من تماس بگیرید.

نویسنده: